2014. január 6., hétfő

"Jézus mondta:Én  vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé lesz az élet világossága." (Jn. 8,12)
Visszhangzik még lelkünkben a Karácsony üzenete: megjelent Isten üdvözítő kegyelme a Krisztusban  minden embernek, mely megvilágosít. A mai nap üzenete is ez a keresztyén világban (vízkereszt, háromkirályok, epifánia napján): Krisztus a világ világossága. Elsősorban azt jelenti, hogy Krisztus az én világosságom, tehát vele világosságban járhatok. Értelmi világosság, hogy megértsem őt. Világosság, melyben nem lehet elrejtőzni Isten elől, melyben vállalom leleplező munkáját. A bűnös a fényre haragszik, aki  pedig világosságot nyert, az a bűnére haragszik, és áldja a Mindenható Istent a szabadításért. A három napkeleti bölcs szolgálata figyelmeztet arra, hogyha megtaláltam a világosságot, akkor tovább kell vinnem. Azért, hogy fénylő életem által mindenki dicsőítse az Istent. Legyen világosság minden ember lelkében! Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése