2013. december 25., szerda

"Jézus Krisztus mondja: Az én juhaim hallgatnak a hangomra, és én ismerem őket, ők pedig követnek engem. Én örök életet adok nekik, és nem vesznek el soha, mert senki sem ragadhatja ki őket az én kezemből." (Jn. 10,27-28)

     Különlegesen finom hangolású a Karácsony szimbolikája, azzal együtt, hogy az egész Szentírást átszövi egy nagyon tudatosan felépített jelképrendszer. Karácsony éjszakáján Isten angyala pásztorokat szólít meg, hogy az elsők között legyenek, akik a Megváltó előtt hódolhatnak. A "jó pásztor" születése pillanatában magához rendeli a munkatársait, hogy feladattal lássa el őket. De ezek a pásztorok Jézussal együtt egyben az Ábel szolgálatának folytatói: a bűn és erőszak ellen békességgel, szeretettel szembenálló istenképűséget hordozzák. Jézussal eljött az ideje a szelídség diadalának: nincs már hatalom, ami győzhetne az isteni szeretet felett. Menjünk hát mi is Betlehembe, vállaljunk szolgálatot, hogy senki ki ne ragadhasson minket Jézus kezéből. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése