2014. március 22., szombat

"Mindennek megszabott ideje van, megvan az ideje minden dolognak az ég alatt." (Préd. 3,1)

Amikor még nem tudtam azt, hogy ez a bölcsesség a bibliából származik, már akkor számtalan alkalommal hallottam nagyapámtól, mint aki gyakorta használta ezt az igét, mint bölcsességet a termőföld megmunkálásával kapcsolatosan. Majd később, ahogy ő maga korosodott - én pedig cseperedtem és növekedtem,- akkor pedig az elerőtlenedése időszakában a fájdalmas lemondások belenyugvó bölcsességeként hangzott úgyszintén ajkáról ez az ige. Végül is elmondhatom, hogy amíg ismertem őt, addig ez az ige az ő életének bölcs mennyei tartozéka volt. Mindig csodáltam nagyapám bölcsességét... ő pedig többször elárulta nekem titkát: "Nekem a legjobb Gazdám az égben van, és Ő ügyeli mindig minden lépésem...". 
Ez a Gazda pedig az idő gazdája, olyan aki bölcsen rendelkezik az emberi élet ideje és annak valamennyi dolgai felett. Igaz nagyapám ma már nincs, de az égi Gazda viszont, aki az idő bölcsességét nekünk adhatja, nos Ő egyre inkább az én Gazdámmá is vált. Legyen áldott az Ő háromszor szent neve. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése