2014. december 4., csütörtök

"Békesség Neked! Köszöntenek barátaid. Köszöntsd te is barátaidat név szerint." (3Jn. 15)

No...ezt nem lesz nehéz teljesíteni - gondoltam ma reggel olvasva az igét. Nekem is jól esik a köszöntés, mert érzem belőle a törődést és a barátságot, ergo tehát, jól eshet minden jó érzésű embernek, akit a barátai szeretnek, tisztelnek és becsülnek. De mégis elgondolkodtat picit mélyebben is ez az ige: köszöntsd név szerint is a barátaid... Tesztel a bibliai levélíró? Arra kíváncsi, hogy mennyire mély barátságokat ápolok? Valójában megteheti, hiszen jómagam élő példája vagyok annak, hogy gyermekkori legjobb barátomat, akihez úgy éreztem, hogy a legszorosabb barátság fűz, nos őt ifjúságunk idején elvesztettem, mert távol költöztünk egymástól és 20 évnyi nem találkozás után pedig újratalálkozva döbbenten tapasztaltam azt, hogy kihűlt a barátságunk. Már nem volt közös témánk, már nem működött bennünk belőle semmi. Akkor jöttem rá a nagy igazságra: a barátságot ápolni kell, az emberi kapcsolaton, kapcsolatokon dolgozni kell nap, mint nap... Ma is abban segít Isten, hogy ezt felismerjem és dolgozzak rajta, ápoljam barátságaimat és kapcsolataimat. Kezdhetem éppen vele... Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése