2018. március 15., csütörtök

"Jézus mondja: Ha parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok az én szeretetemben, ahogyan én is megtartottam az én Atyám parancsolatait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömem legyen bennetek, és örömetek teljes legyen." (Jn.15,10-11)

"Édesanyám sok szép szava, kit fogadtam, kit nem soha .. megfogadnám, de már késő, mer' az idegen az első " ... eszembe jut ez a népdal, és arra gondoltam, hogy lélektanilag hasonló lelki üzenettel bír. A sok szép szó, az útmutatás arra való, hogy óvjon az életben, és örömet adjon. Az isteni útmutatás éppen így arra való, hogy az igazi öröm lehetőségét megadja mindenkinek. Kettős öröme van minden szófogadónak: élvezni fogja szülei vagy lelki atyja szeretetét, és azonkívül ő maga is boldog lesz. Hiszed-e ezt? Mert az élet mindig mást produkál, és saját elgondolásaink szerint kanyarítjuk életünket a nagyobb boldogság reményében. Igazi öröm ott van, ahol meggyőződünk, hogy a parancs, aminek szót fogadtunk valóban helyes volt. Mert Isten mondja, nem ember.
Nemzeti ünnepünk alkalmából pedig azon morfondírozok, hogy csak akkor lesz teljes az örömünk, ha a bátorság és szabadságszeretet mellett újjászületik bennünk az igazi Isten iránti engedelmesség. Ha a Fiú szabadít meg, akkor lesztek csak igazán szabadok.  Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése