2013. szeptember 25., szerda

"Aki engem lát, azt látja, a ki küldött engem." (Jn. 12,45)

Általában kicsi gyermekek esetében, de felnőtt korban is megtörténik, hogy megállapítják: olyan mint az édesapja vagy édesanyja. Hordozzuk szüleink vagy akár nagyszüleink vonásait. Azonban nem csak arcvonásaink, testalkatunk vagy testtartásunk mutat hasonlóságot elődeinkével, hanem gondolkodásunk, habitusunk, erényeink vagy éppen hibáink is jelzik, hogy kiktől származunk.

Jézus azonban, nem hasonlít az Atyára, hanem ő ugyanolyan, jobban mondva Ő és az Atya egy. Az akarata pedig nem más, mint amit főpapi imádságában kér az Atyától: "Mindnyájan egyek legyenek; a mint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk:" (Jn. 17,21)

Isten az embert, engem és téged, az ő képére teremtette. Azonban nem a külső jegyek, hanem a belülről fakadó isteni lényeg, a szeretet kell ezt láttassa mások számára. Igyekezzünk hát ma is, hogy úgy tudjunk szeretni mindenkit, hogy az emberek meglássák rajtunk, hogy mi Isten gyermekei vagyunk, egyek a szeretetben. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése