2014. április 1., kedd

"Ne mondd: Ahogy ő bánt velem, én is úgy bánok vele, megfizetek minden cselekedete szerint!" (Péld. 24,29)
A bűneset után törvényszerűen elindult a rossz példa másolásának folyamata, mint olcsó lehetőség. Nem kerül semmibe, ellesem a gesztusokat, utánozom az érzéseket, azt hazudom, hogy lelkileg nem sérültem meg, összevonom szemöldökömet: kemény vagyok, testvér! De minden rosszindulat visszafordul, érzem, hogy magamnak is nagyon sokat ártottam, mert a bennem lévő istenkép eltorzul, és minden torzulás lelki, majd fizikai fájdalmat eredményez. Volt hatalmam visszavágni, de minden vágással én is vérzek. A barátok ellen felhasznált tőr, először a saját szívünkön ejt sebet.
A szeretet parancsa megállította ezt a folyamatot: szeresd ellenségeidet! Ha nem állította volna meg, eddig már senki sem élne a Földön. A kérdés az, hogy miként kezelem a gonosz provokatív próbálkozásait. Ha engedek neki, akkor sötétebb lesz a föld, és kilátástalanabb az élet. Ha elszámolok ötig, mielőtt válaszolnék, a Szentlélek méltónak tart majd arra, hogy áldását adja rám, és győzzön a megbocsátó szeretet. Erre tanít a mi Istenünk Krisztus-története. Nem semmi! És ennek személyes tanúja lehetek! Ámen. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése