2015. szeptember 22., kedd

"Jövevény voltam, és befogadtatok, mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg voltam, és meglátogattatok." (Mt.25,35-36)

     Kezdhetnénk onnan, hogy mit jelent jövevénynek lenni? Az aktuális események közepette több száz oldalnyi véleményt ütköztethetnénk. Folytathatnánk azzal, hogy pontosan hogyan kell értelmezni a "mezítelen" kifejezést, hiszen aligha történt meg közülünk bárkivel, hogy egyszer csak teljesen ruhátlan ember kopogott az ajtónkon... És zárhatnánk azzal, hogy ki kinek a betege, mennyire teher vagy áldás a látogatás. Ehelyett hadd egyszerűsítsünk, hiszen az eddigiek egyetlen kérdésben így hangzanak:
     "Ki az én felebarátom?" 
     Ugye tudjuk, hogy erre a kérdésre nincs válasz? Csak azt a választ lehet megfogalmazni, hogy én (az olvasó) kinek vagyok a felebarátja. Ennek eredménye pedig csak akkor derül ki, amikor majd ott állunk Krisztus előtt. Vigyázzatok és imádkozzatok. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése